Nieuwe website NKKO

Nieuwe website

Deze website is het resultaat van de samenwerking tussen een student communicatie van de HAN en de NKKO.

Een  belangrijk knelpunt van de NKKO is het behouden van de leden van de sportscholen en het binnenhalen van nieuwe. We zijn in contact gekomen met een student communicatie wetenschappen van de HAN in Arnhem en hebben hem gevraagd ons te helpen bij deze uitdaging. Dit heeft geleid tot een afstudeer opdracht bij de NKKO waarbij de student onderzoek heeft gedaan aan de hand van de volgende vraag:

Hoe kunnen we het verloop onder onze leden verminderen en tegelijkertijd zorgen dat er nieuwe leden binnenkomen?

Door een onderzoek te doen onder de leden van de NKKO hebben we inzicht gekregen wat drijfveren van onze leden zijn om Kyokushin te beoefenen. Ook weten wat onze leden motiveert om te trainen en lid te blijven. Daar staat tegenover dat we nu ook weten wat leden missen in onze organisatie of waarvan ze vinden dat het beter kan. Het onderzoek gaf aan dat een passende communicatie aanpak en een verbeterde online omgeving, kunnen bijdragen aan het behoud van leden en groei van de organisatie.

Daarom hebben we onder andere besloten onze communicatie te verbeteren en meer herkenbaar te maken. Dat doen we door een huisstijl te kiezen, het oude logo van de NKKO een face lift te geven en onze website eigentijds te maken. Ook is de informatie op de website afgestemd op de behoefte van onze leden. Uiteindelijk willen we al onze social media op elkaar afstemmen. Een herkenbare boodschap is het doel. Daarom hebben we onze belofte aan onze leden als volgt geformuleerd:

Wij geloven dat iedereen door Kyokushin te beoefenen kan groeien in gezondheid van lichaam en geest.

En is ons motto:

NKKO: FULL IN CONTACT – STRONG IN LIFE

Zomerkamp 2023

Plaats een reactie